Leka poppis

Okej, haha, nu lär jag säkert få en massa haters. Eller, ännu fler haters kanske man säger? Whatever, jag ba kör.
 
En sak jag kan störa mig så fruktansvärt på är när folk fejkar sina kompisar.. Som dessutom är döda..

Hur ska jag formelera mig? Tillexempel som Minna, en 12-årig tjej från gotland som tog livet av sig pga problem hemma och att hon var "mobbad", eller hur? Och jaa, det är hur tragiskt som helst för den tjejen verkade verkligen 100% godhjärtad. Kände inte henne men hur som helst skrev hon till mig helt random på facebook när jag gick ut med att min pappa har cancer. Hon visade att hon fanns där, även om vi inte kände varann sa hon att hon fanns. Sa att jag var vacker osv.. Damn den ungen alltså. Så no offence till Minnas familj eller riktiga vänner, så ni behöver inte ta åt er. Men ni andra.. Efter döden var tydligen hela facebook vän med henne.
 
"Hur kunde du lämna mig bästavän..."
"Jag saknar dig, rip älskling"
 
osv.. Tycker ni helt ärligt att det är okej? Dra åt er uppmärksamhet kan ni göra ändå. Låtsas inte att bry er när ni inte gör det. Behöver ni stöd så sök det på ett annat sätt.

Släpper nu snacket om Minna med, sov vidare i frid, och går vidare till Amanda Todd som nyligen begick självmord hon också? runt 14 år eller hur var det? Är inte speciellt insatt i det där och jag tänker inte gå djupare på just det heller eller hennes familj och äkta vänner osv. Men oavsett har jag bara en sak att säga till er som skriver om henne. Ge fan. Haha seriöst. Okej, om ni skriver "rip" osv, det ger min respekt. Men låtsas inte något för att dra till er respekt eller omtänksamhet hos andra för att ni leker ledsna.
Kom igen nu förfan.
 
Slutar med flagga i topp och ett leende, som sagt ta inte åt dig av texten 
om du vet att det inte rör just dig. Pussen

Kommentarer

Kommentera här gullet :

Jag heter:
vill bli ihågkommen!

Min e-post: (visas bara för sagis)

Min blogg/ annan sida:

Lätta på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0